Dynamics 365 for Field Service

Dersom du leverer produkter som trenger service er Microsoft Dynamics 365 for Field Service det riktige verktøyet for din bedrift.

Microsoft Dynamics 365 tilbyr en komplett Field Service-administrasjonsløsning som blant annet inkluderer funksjonalitet for registrering av servicesteder, kundeaktiva, forebyggende vedlikehold, arbeidsordreadministrasjon, ressursbehandling, produktoversikt, planlegging og levering, mobilitet, samarbeid, kundefakturering og analyse. 
 
Bruk løsningen for å registrere oppgaver, tilordne ressurser, tildele oppgaver, holde orden på utstyr og verktøy og levere de tjenestene som det er behov for.

Teknikere og servicepersonell kan følge med på mobiltelefon eller nettbrett og se sine oppgaver, registrere hva som er gjort og registrere bruk av reservedeler, timeforbruk med mer. Etter endt oppdrag kan servicetekniker motta digital signatur fra kunde som kvittering for fullført jobb. 

 

FAKTA

Microsoft er et av verdens største programvareselskaper, og Peritus er norsk partner innen forretningssystemene Microsoft Dynamics.

Dynamics 365 for Field Service er en applikasjon i CRM-delen Customer Engagement i Dynamics 365. Applikasjonen kan kjøpes enkeltvis eller som del av en pakke. 

Illustrasjonsbilde

Dynamics 365 for Field Service hjelper deg med å:

  • Optimalisere servicetidsplanen med effektiv ruting, samsvar av ressurskompetanse og redusert reisetid. 
  • Forbedre sanntidskommunikasjon og samarbeid mellom kundeservice, levering, feltagenter og kunder.
  • Administrasjon av arbeidsordre.
  • Rask genering av bestillinger, med informasjon som behøves for å sende feltagenter til servicesteder. 
  • En fleksibel ”drag and drop”-planleggingsstavle, som lar ordrefordelere tildele ressurser og angi tidsplaner for flere arbeidsordrer, enten ved hjelp av en liste- eller kartvisning. 
  • Legg inn ressursinformasjon som tillater Field Service å finne den mest kompetente feltagenten til det riktige oppdraget, basert på tilgjengelighet, nærhet til servicested og nødvendige kvalifikasjoner. 
  • Lagre og behandle informasjon om kundenes servicesteder og kundeaktiva for service. 
  • Opprett serviceavtaler som kan automatisk generere repeterende arbeidsordrer, for å sikre at utstyret vedlikeholdes regelmessig og riktig før problemer oppstår. 
  • Dynamics 365-produktkatalogen kan utvides med et lageradministrasjonssystem som sporer lagernivåer i sanntid etter lager, inkludert mobilt lastebil-lager. 
  • Fullførte arbeidsordrer kan gjøres om til fakturaer for fakturering av kunde. 
  • Field Service er tilgjengelig også som app for mobil, som gir teknikere i felten rask og enkel tilgang til alt de trenger for å utføre en arbeidsordre, inkludert informasjon om tidsplan, kundekontaktinformasjon, kartanvisninger, mulighet for digital signatur med mer. 

Mer informasjon?

Ta kontakt hvis du vil ha en uforpliktende samtale med oss for å finne ut om vi kan være en aktuell samarbeidspartner for din bedrift.

Hassan Jacobsen

Salgssjef

Ring meg gjerne på telefon: 
+47 400 24 020